13/3/13

El Bicing


Quan es va inaugurar el servei de Bicing al 2007 em vaig afanyar a apuntar-m'hi. Jo, que havia patit el robatori de diverses bicicletes als carrers de la ciutat, vaig trobar que era la millor iniciativa que podia posar en marxa l'Ajuntament per impulsar un transport econòmic, saludable i no contaminant. I tot i que el servei va estar a punt de morir d'èxit poc després de la seva inauguració, quan les bicicletes es trencaven i els anclatges semblaven anar tots malament, a dia d'avui continuo sent-ne usuari habitual.

Han passat només (o ja, segons es miri) sis anys i no em negareu que el Bicing s'ha convertit en una imatge de Barcelona com la que més. Deixant de banda les queixes dels vianants per l'incivisme d'alguns ciclistes i les queixes dels ciclistes per la manca de carrils-bici en condicions, hem d'admetre que el sistema de bicicletes públiques ha passat a ser una "Cosa de Barcelona" de les que intento destacar a aquest blog.

Cuando se inauguró el servicio de Bicing en 2007 me apunté a toda prisa. Yo, que había sufrido el robo de varias bicicletas en las calles de la ciudad, pensé que era la mejor iniciativa que podía poner en marcha el Ayuntamiento para impulsar un transporte económico, saludable y no contaminante. Y aunque el servicio estuvo a punto de morir de éxito poco después de su inauguración, cuando las bicicletas se rompían y todos los anclajes parecían funcionar, a día de hoy continuo siendo usuario habitual.
Han pasado solamente (o ya, según se mire) seis años y no me negaréis que el Bicing se ha convertido en una imagen de Barcelona como la que más. Dejando a un lado las quejas de los peatones por el incivismo de algunos ciclistas y las quejas de los ciclistas por la falta de carriles-bici en condiciones, hay que admitir que el sistema de bicicletas públicas ha pasado a ser una "Cosa de Barcelona" de las que intento destacar en este blog. 

12 comentaris:

  1. Jo no em veuria amb cor d'anar en bicicleta per la ciutat! Però està bé el que s'ha aconseguit.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És cert que s'ha d'anar amb una mica de precaució. Si el trànsit estigués més pacificat i els carrils-bici ben segregats, segur que molta més gent s'hi atreviria!
      Gràcies!

      Elimina
  2. Jo sóc un altre veterà del Bicing (des dels 6 euros l'any!) i també em va entusiasmar el projecte. Ara sóc una mica més crític perquè diuen que costa molt al contribuent i jo no acabo d'entendre com s'ho fan. Un sistema de transport basat en bicicletes hauria de ser, de llarg, molt més econòmic que un basat en autobusos o en grans infraestructures com el metro. Així que, per una banda, crec que algú intoxica dient que el Bicing és massa car i, de l'altra, si hi ha part de raó, no acabo d'entendre el per què.

    En tot cas, malgrat les polèmiques amb el cost i amb els incívics, valoro molt positivament l'empenta que li ha donat al transport en bicicleta a la ciutat. És trist que aquest èxit vingui del fet que no es pugui deixar la bici pròpia al carrer per culpa dels robatoris. Però en tot cas, el transport en bicicleta disminueix la contaminació atmosfèrica, un dels grans problemes de la ciutat. Vaig llegir que es calculava que el cost de la contaminació atmosfèrica a Barcelona era d'unes 3000 vides a l'any. És un càlcul aproximat perquè és difícil atribuir les morts a aquest factor però són moltíssimes (més de les que moren a tot l'Estat per accidents de trànsit). Així que tot el que es faci per descontaminar l'aire que respirem és poc.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai! Quins temps aquells dels 6 euros/any!
      Recordoun dia que vaig sentir l'alcalde Trias a la ràdio queixant-se del cost del Bicing precisament. Segons he vist, es va assignar la concessió per 10 anys amb un preu de més de 22 milions d'euros!
      Però el que sí que està clar és que millora la qualitat de vida dels habitants d'una ciutat es miri com es miri (segur que algú vianant es queixarà, però això no és culpa del sistema!)
      Gràcies per comentar!!!

      Elimina
  3. Bonita foto Aitor!!! Eva.

    ResponElimina
  4. No visc a Barcelona i les vegades que hi vaig (doncs sóc d'allí i hi tinc família) No l'he fet servir mai... Ara bé, el meu germà si que l'ha fet servir i n'està prou content :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un dia t'hauries d'animar a provar-lo amb ton germà, Assumpta!
      Gràcies per passar-te per aquí!

      Elimina
  5. ¡Qué foto tan chula! La verdad es que forman parte de la imagen de la ciudad, en más de una ocasión no he podido resistirme a fotografiarlas.

    Hace poco leí algo sobre que subirían el coste del servicio...

    ¡Abrazos y buen fin de semana!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Javier!
      Parece que al final se han echado atrás con lo de subir el coste. Finalmente lo subirán pero no tanto como habían anunciado, que era un escándalo!

      Elimina
  6. si a la meva ciutat hi hagués bicing no m'haurien robat tantes bicicletes!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segurament! A mi me n'havien robat ja dues o tres abans que funcionés el bicing. Per cert, una d'elles a dins d'un aparcament privat!

      Elimina

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...