13/3/13

El Bicing


Quan es va inaugurar el servei de Bicing al 2007 em vaig afanyar a apuntar-m'hi. Jo, que havia patit el robatori de diverses bicicletes als carrers de la ciutat, vaig trobar que era la millor iniciativa que podia posar en marxa l'Ajuntament per impulsar un transport econòmic, saludable i no contaminant. I tot i que el servei va estar a punt de morir d'èxit poc després de la seva inauguració, quan les bicicletes es trencaven i els anclatges semblaven anar tots malament, a dia d'avui continuo sent-ne usuari habitual.

Han passat només (o ja, segons es miri) sis anys i no em negareu que el Bicing s'ha convertit en una imatge de Barcelona com la que més. Deixant de banda les queixes dels vianants per l'incivisme d'alguns ciclistes i les queixes dels ciclistes per la manca de carrils-bici en condicions, hem d'admetre que el sistema de bicicletes públiques ha passat a ser una "Cosa de Barcelona" de les que intento destacar a aquest blog.

Cuando se inauguró el servicio de Bicing en 2007 me apunté a toda prisa. Yo, que había sufrido el robo de varias bicicletas en las calles de la ciudad, pensé que era la mejor iniciativa que podía poner en marcha el Ayuntamiento para impulsar un transporte económico, saludable y no contaminante. Y aunque el servicio estuvo a punto de morir de éxito poco después de su inauguración, cuando las bicicletas se rompían y todos los anclajes parecían funcionar, a día de hoy continuo siendo usuario habitual.
Han pasado solamente (o ya, según se mire) seis años y no me negaréis que el Bicing se ha convertido en una imagen de Barcelona como la que más. Dejando a un lado las quejas de los peatones por el incivismo de algunos ciclistas y las quejas de los ciclistas por la falta de carriles-bici en condiciones, hay que admitir que el sistema de bicicletas públicas ha pasado a ser una "Cosa de Barcelona" de las que intento destacar en este blog. 

6/3/13

Carpes de circ


Heu anat mai al circ a Barcelona? Jo sí, però de gran i a un d'aquests circs "moderns" enfocats més aviat al públic adult. La veritat és que m'hagués agradat haver-hi anat de nen, a un d'aquests circs de tota la vida, d'aquells que munten i desmunten les seves carpes als pocs espais oberts que queden a la ciutat.

Aquells circs on els artistes arriben en camions i furgonetes, d'aquells que exerceixen una fascinació entre els que no portem una vida a la carretera, que ens fa preguntar-nos com deu ser viure en una comunitat tan especial, una família nòmade.

El cert és que els circs han canviat moltíssim des que era petit. Per sort, encara ens visiten, i que consti que m'agrada que es vagin adaptant als nous temps. I per cert, ja fa un temps que funciona al Parc del Fòrum La Central del Circ, un espai per a la creació d'espectacles de circ que va impulsar l'Ajuntament, i on també imparteixen cursos de formació, per si algú s'hi anima!

¿Habéis ido alguna vez al circo en Barcelona? Yo sí, pero de grande y a uno de esos circos "modernos" enfocados más bien al público adulto. La verdad es que me habría gustado haber ido de niño, a uno de esos circos de toda la vida, de esos que montan y desmontan sus carpas en los pocos espacios abiertos que quedan en la ciudad.
Esos circos en que los artistas llegan en camiones y furgonetas, de esos que ejercen una fascinación entre los que no llevamos una vida en la carretera, que nos hace preguntarnos cómo debe de ser vivir en una comunidad tan especial, una familia nómada.
Lo cierto es que los circos han cambiado muchísimo desde que yo era pequeño. Por suerte, todavía nos visitan, y que conste que me gusta que se vayan adaptando a los nuevos tiempos. Y por cierto, ya hace un tiempo que funciona en el Parc del Fòrum La Central del Circ, un espacio para la creación de espectáculos de circo que impulsó el Ayuntamiento, y donde también imparten cursos de formación, por si alguien se anima!

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...